Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2008

Η ακριβότερη γέφυρα στον κόσμο;


Μήπως πληρώνουμε τα ακριβότερα διόδια σε γέφυρα στον κόσμο;
Ωραία. Δημοκρατία είναι να ψηφίζεις κάθε τέσσερα χρόνια και να αποφασίζουν οι εκλεγμένοι για όλα σου τα προβλήματα. Όμως, κάποτε δημοκρατία ήταν να συμμετέχεις και να έχεις άποψη για τα προβλήματα που σε αφορούν, αυτοί δε, που δεν συμμετείχαν είτε δεν έπαιρναν θέση για αυτά, στην αρχαία Ελλάδα, χαρακτηρίζονταν "ιδιώτες", απ' όπου το δανείστηκαν οι λατίνοι και το χρησιμοποίησαν για να χαρακτηρίσουν τον ανόητο, τον ηλίθιο, τον βλάκα (idiota, idiot στα αγγλικά). Μήπως η σύγχρονη κοινωνία μας έχει γεμίσει με πολλούς "ιδιώτες";
Επειδή άπαντες οι εκλεγμένοι άρχοντες, είτε σε τοπικό, είτε σε εθνικό επίπεδο, αισθάνονται ασφαλείς και άνετοι, όταν εκπροσωπούν "ιδιώτες", δείχνουν δε, να αδυνατούν να μας εκπροσωπήσουν σε ζητήματα της καθημερινότητάς μας, πρέπει όμως και εμείς να δείξουμε ότι είμαστε εδώ, δεν μας αρέσει ο ρόλος του "ιδιώτη", έχουμε άποψη, δύναμη και θέλουμε να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας. Μας δίνετε βήμα συζήτησης στο διαδίκτυο όπου μπορούμε να μετρηθούμε και να δείξουμε πόσοι είμαστε.
Επομένως ας ξεκινήσουμε από κάτι που αντιμετωπίζουμε καθημερινά και αφορά τη διάβαση της γέφυρας με αυτοκίνητο. Όποιος έχει οποιαδήποτε πληροφορία με κόστη διάβασης γεφυρών ανά τον κόσμο ας την αναρτήσει, ώστε να έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα, αν έχει και οποιαδήποτε άλλη ιδέα ας τη θέσει για να αρχίσουμε να συμμετέχουμε όλοι σε τέτοια ζητήματα.
Ξεκινώντας αυτή την αναζήτηση, θα θέλαμε αρχικά να παραθέσουμε ενδεικτικά κάποια στοιχεία για κάποιες γέφυρες ανά τον κόσμο, αναφέροντας και τα κόστη διέλευσής τους, μαζί με κάποια σχόλια. Αφετηρία αυτής της αναζήτησης αποτέλεσαν δύο λίστες, στον ιστότοπο της wikipedia, η μια με τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες στον κόσμο και η άλλη με αυτές που πρέπει να πληρώσεις διόδια να τις περάσεις, καθώς υπάρχουν και αυτές που η διάβασή τους είναι δωρεάν και συνεπώς δεν αποτελούν αντικείμενο αυτής της έρευνάς μας.

Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Πηγή : www.gefyra.gr
Καλωδιωτή γέφυρα, που ενώνει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόνησσο, συνολικού μήκους 2,252 μέτρων και με κόστος διέλευσης 11,20 ευρώ, δηλαδή 4,97 ευρώ / χιλιόμετρο.

Η Great Belt bridge στη Δανία έχει συνολικό μήκος 6.790 μέτρα και κόστος διέλευσης 29 ευρώ, Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και η διέλευση τούνελ 8 χιλιομέτρων, που συνεπάγεται κόστος 1,96 ευρώ / χιλιόμετρο.

Η Oresund bridge, που ενώνει τη Δανία με τη Σουηδία, με συνολικό μήκος 7.845 μέτρα και κόστος διέλευσης 36 ευρώ, δηλαδή 4,58 ευρώ / χιλιόμετρο. Μπορείς όμως να πληρώσεις μια ετήσια συνδρομή ύψους 32 ευρώ και με αυτή εξασφαλίζεις διελεύσεις για ένα χρόνο στο ποσό των 18 ευρώ / διέλευση.

Η Confederation bridge στον Καναδά, με συνολικό μήκος 12,5 χιλιόμετρα, έχει κόστος διέλευσης 41,50 δολλάρια Καναδά, δηλαδή 25,38 ευρώ , που συνεπάγεται με 2,03 ευρώ / χιλιόμετρο.


Η Humber bridge board στην Αγγλία με διόδια στις 2,70 λίρες, δηλαδή κάτι παραπάνω από 3 ευρώ.

Η Severn bridge, η γέφυρα που ενώνει την Ουαλλία με την Αγγλία και τα διόδια διέλευσής της ανέρχονται στο ποσό των 5,30 λιρών, δηλαδή κάτι παραπάνω από 6 ευρώ.


Tatara bridge
Πηγή : http://www.jb-honshi.co.jp/english
Η Tatara bridge στην Ιαπωνία, που ενώνει τα νησιά Shikoku και Honshou, καλωδιωτή επίσης, μήκους 1,480 μέτρων, έχει διόδια διέλευσης 800 ιαπωνικά γεν, δηλαδή 6,56 ευρώ.

Pont de Normandie
Πηγή : http://www.sapn.fr/
Η γέφυρα της Νορμανδίας, στη Γαλλία, καλωδιωτή, με μήκος 2,143 μέτρα και διόδια στο ποσό των 5 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: